Wyp de Jong sloeg als econoom aan het rekenen en kwam al snel tot de conclusie dat het financieel de moeite waard is om mee te doen. Als lid van de Werkgroep Marketingcampagne 2.0 helpt Wyp nieuwe leden te werven.
'Mijn man attendeerde me op de Bossche Windmolen West. Als econoom ben ik direct aan het rekenen geslagen en kwam al snel tot de conclusie dat het financieel de moeite waard is om mee te doen. Zeker als je spaargeld hebt staan wat nauwelijks rente opbrengt en door inflatie alleen maar minder waard wordt. Je bespaart fors op je stroomrekening en daarmee verdien je de investering in 8 jaar terug. De tijd is echt rijp voor vergroening en als je meedoet aan de Bossche Windmolen West hoef je geen ingewikkelde verbouwingen aan je huis te doen. Mijn broer woont in het aardbevingsgebied in Groningen; dat gaf mij het laatste zetje om mee te gaan doen. Natuurlijk heb ik me ook verdiept in de risico's. Die zijn er eigenlijk nauwelijks. De windmolen wordt geëxploiteerd door een ervaren partij en is goed verzekerd tegen schade en gebrek. Het waait altijd en die energie heeft Nederland in het verleden veel gebruikt bij molens en zeilschepen. Laten we dat opnieuw gaan doen. Doe mee!'